یائسگی

یائسگی فصل جدید زندگی

“یائسگی”  زمانی اطلاق  می شود، که از “آخرین قاعدگی” یک “خانم” ،  بیش از ” ۱۲ماه”  گذشته باشد.
 
“قطع قاعدگی ”  نتیجه ” تغییرات هورمون‌هایی” است که از  چندین سال قبل از ” قطع قاعدگی” اتفاق افتاده است.
 
این ” تغییرات هورمونی” با علائمی مانند ” گرگرفتگی”، “تغییر خلق و خو”، “تعریق شبانه” ، “خشکی واژن”  و “کاهش میل جنسی” و “اظطراب” همراه هستند .
 
“علائم یائسگی” ممکن‌ است، با قطع قاعدگی شروع شود و تا  چندین سال ادامه داشته باشد . 
 
تأثیر این علائم، بر کیفیت زندگی یک فرد می تواند از “خفیف ” تا ” شدید ” متغیر باشد.
با این حال، راه هایی برای مدیریت این علائم وجود دارد.
“هورمون درمانی ” و تغییرات “سبک زندگی”،  حفظ یک “رژیم غذایی سالم ” و “ورزش منظم” می تواند به فرد کمک کند تا علاوه بر تجربه احساس بهتر، سلامت کلی جسمی و روحی خود را در دراز مدت افزایش داده و موجب  بهبود و یا کاهش علائم ناشی از یائسگی شود. 
 
 یائسگی معمولاً بین سنین “۴۰”  تا “۵۸”  سالگی  و بصورت میانگین در سن ” ۵۲” سالگی  اتفاق می افتد. گاهی، بدلیل شرایط خاص  “پزشکی”  و ” برداشتن تخمدان ها ”  بصورت جراحی و یا به دلیل “ژنتیکی”،  “یائسگی”  زودتر از زمان مورد انتظار به وقوع می پیوندد، که به این حالت ” یائسگی زودرس” گفته می شود. 
 
هر خانمی دیر یا زود ” یائسگی”  را تجربه می کند.  
” یائسگی” تجربه فصل جديدی در زندگی خانم ها ست. دیدگاه  شخص به ” یائسگی”، تعیین کننده “کیفیت زندگی” پس از ” یائسگی” است .
 
کیفیت زندگی بعد از یائسگی” با دید مثبت زندگی کامل و فعال  بدون‌ مقابله با “مشکلات قاعدگی”  یا ” کنترل بارداری” است  که می تواند  منجر به  احساس آرامش  شود .
 
اگر تا رسیدن به سن “یائسگی” هم چنان  با مشکلات ” ناباروری”  درگیر بوده اید و یا دچار “یائسگی زودرس”  شده اید، نا امید نباشید، با پیشرفت علم پزشکی در زمینه “درمان ناباروری ” ، چشم اندازهای زیبای زندگی هنوز در انتظار شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهپویان
[gravityform id="2"]
×