جراحی سینه، روش‌های نوین تلفیق درمان و زیبایی در ایران

سینه، عضوی است که سلامت و زیبایی آن به اندام انسان به‌ویژه در زنان هویت می‌بخشد و با زنانگی پیوند ناگسستنی دارد. اگر کسی تحت جراحی سینه قرار گیرد، به دنبال آن زیبایی‌اش بازسازی می‌شود. به همین دلیل درمان بیماری‌های سینه و اعمال زیبایی برای این عضو دارای تنوع و دقت بالایی است.

جراحی سینه یکی از متداول‌ترین اعمال درمانی و زیبایی در دنیا است و زیبایی بدن که سینه در محوریت آن قرار دارد، از یک موضوع فردی و پنهان به یک موضوع اجتماعی و آشکار تبدیل شده است. ایران یکی از کشورهای ممتاز در جراحی سینه شامل درمانی، زیبایی، جراحی‌های تلفیقی و روش‌های درمانی غیرجراحی است. در این کشور نزدیک به صددرصد انواع جراحی‌های سینه با موفقیت انجام می‌شوند. ایران در سال‌های اخیر به سرعت به دانش جراحی‌های تلفیقی زیبایی-درمانی مانند انجام لیفت و پروتز همزمان و عمل انکوپلاستی برای خارج کردن توده و زیبایی هم‌زمان دست یافته است. در اینجا به متداول‌ترین روش‌های جراحی سینه و درمان‌های غیرجراحی می‌پردازیم.

خدمات جراحی و غیرجراحی برای درمان و زیبایی

درمان بیماری‌های سینه به روش‌های جراحی و غیرجراحی انجام می‌شود. زیبایی سینه با جراحی و مراقبت‌های پس از آن میسر است.

  1. در جراحی زیبایی سینه روش‌های لیفت، ماموپلاستی و پروتز سینه روش‌های شناخته شده و پرطرفدار هستند.
  2. جراحی سینه به قصد درمان زمانی انجام می‌شود که یک توده بدخیم یا خوش‌خیم از آن خارج شود. در ایران جراحی سینه با کمترین آسیب به بافت و زیبایی آن انجام می‌شود.
  3. روش‌های غیرجراحی برای درمان بیماری‌های سینه شامل ویتامین‌درمانی، هورمون‌درمانی و دارودرمانی هستند که غالبا برای برطرف کردن کیست، توده چربی و ماستیت سینه یا همان ورم و التهاب تجویز می‌شوند.

روش‌های تشخیص مشکلات سینه

تشخیص بیماری‌های سینه در ایران فرایندی گام به گام با بالاترین ضریب دقت است. معاینه بالینی و انجام ماموگرافی و سونوگرافی سینه به دستور پزشک مهم‌ترین روش‌های تشخیص وجود مشکل در سینه هستند. چنانچه پزشک به وجود یک ناهنجاری یا توده پی ببرد، پیش از آنکه دست به جراحی سینه بزند، از روش سرپایی و بی‌عارضه نمونه‌برداری سوزنی برای تشخیص نوع توده یا ناهنجاری استفاده می‌کند. نمونه‌برداری سوزنی یک روش نوین، سریع و کم‌هزینه است.

جراحی سینه برای درمان

امروز درمان سرطان سینه در ایران حتی در مواردی که بیماری پیشرفت کرده باشد، با قطعیت نزدیک به صددرصد انجام می‌شود. مگر آنکه بیمار هرگز برای درمان خود اقدام نکند. زمانی که پای یک توده در میان است، فرقی ندارد که فرد به سرطان مبتلا باشد یا توده‌ای خوش‌خیم در سینه داشته باشد. تشخیص اکثر پزشکان خروج توده به روش جراحی سینه است. نوع جراحی سینه با توجه به نوع و میزان پیشرفت بیماری تعیین می‌شود.

  1. در جراحی سینه به روش لامپکتومی، توده و بخشی از بافت اطراف آن که ممکن است به سلول سرطانی آلوده باشند، خارج شده و بافت اصلی سینه حفظ می‌شود. در این روش جراح ممکن است از پرتودرمانی حین عمل برای اطمینان از نابودی سلول‌های سرطانی استفاده کند.
  2. از روش ماستکتومی زمانی در جراحی سینه استفاده می‌شود که سلول‌هاس سرطانی پیشروی کرده و کل بافت سینه را درگیر کرده باشند. در این زمان جراح بافت سینه و بخش‌هایی از بافت زیربغل و اطراف را از بدن جدا می‌کند. درمان توده‌های بدخیم با شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و هورمون‌درمانی تکمیل می‌شود.
  3. انکوپلاستی روشی نوین در جراحی سینه است که درمان و زیبایی در آن هم‌زمان انجام می‌شود. در این روش پس از خارج کردن بافت ناهنجار و بخشی از بافت سینه، با كمك بافت‌های داخلي سینه و يا استفاده از بافت‌های اطراف و فلپ‌های متفاوت، محل تخليه شده در سینه پر مي‌شود و سینه  شکلی زیبا به خود می‌گیرد.

جراحی سینه برای زیبایی

در جراحی سینه، زیبایی و درمان هرگز از هم جدا نیستند. چنانکه خواندیم، روش نوین لامپکتومی برای درمان سینه سرطانی به منظور حفظ زیبایی آن انجام می‌شود. در ماموپلاستی که یک جراحی زیبایی است، انگیزه درمانی نیز نهفته است که درباره آن بیشتر می‌خوانیم.

  1. ماموپلاستی نوعی جراحی زیبایی سینه است که به منظور کاهش سایز و وزن سینه‌ها و ایجاد تناسب در سایز و فرم سینه انجام می‌شود. این نوع جراحی سینه باعث سفت شدن و جوان‌سازی سینه می‌شود. در زمانی که سایز و وزن سینه به اندازه‌ای باشد که به شانه و کتف فشار وارد شود، این جراحی جنبه درمانی نیز می‌گیرد.
  2. لیفت سینه یا ماستوپکسی به کشیده شدن سینه‌ها به سمت بالا و جوانسازی بافت سینه کمک می‌کند. جراح در این روش با ایجاد برش‌هایی در نواحی سینه‌ها پوست اضافی را برداشته و مجددا به سینه شکل می‌دهد. این روش برای سینه‌هایی که در اثر کاهش وزن ناگهانی، بارداری و شیردهی خاصیت کشسانی را از دست داده‌اند، موثر است.
  3. پروتز سینه یک روش برای بزرگ شدن سایز، سفت شدن و فرم گرفتن سینه است. این نوع جراحی سینه با قرارگیری پروتزهای سالینی و سیلیکونی زیر عضلات سینه و یا بافت سینه انجام می‌شود. تلفیق دو جراحی پروتز و لیفت یک روش نوین در جراحی سینه است که در ایران نیز انجام می‌شود.

ژنیکوماستی، جراحی زیبایی درمانی سینه مردان

ژنیکوماستی یا بزرگی خوش‌خیم سینه در مردان، عارضه‌ای است که ممکن است در هر سنی رخ دهد. چنانچه در سن پایین ایجاد شود، امکان درمان خودبه‌خودی دارد. اگر در بزرگسالی رخ دهد، درمان آن جراحی سینه است. وراثت، افزایش وزن، اختلال هورمونی، پرکاری تیروئید و مصرف برخی داروها یا کمبود برخی ویتامین‌ها می‌توانند عامل بزرگی سینه در آقایان شوند. تاکنون در دنیا بسیاری از مردانی که از این عارضه رنج می‌بردند، برای این جراحی راهی ایران شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهپویان
[gravityform id="2"]
×