اسلیو معده در ایران، عادی و بدون ضریب خطا

چرا اسلیو معده در درمان چاقی پرطرفدار است؟

جراحی اسلیو معده پرطرفدارترین و رایج‌ترین جراحی برای درمان چاقی و پرخوری است و اغلب پزشکان نیز این روش را به بیماران پیشنهاد می‌کنند زیرا جراحی اسلیو معده عارضه کوتاه‌مدت و بلندمدت کمتری دارد. در اسلیو معده که معمولا با روش لاپاروسکوپی انجام می‌شود، جراح بین 60 تا 80 درصد معده را بسته به شدت چاقی و شرایط بیمار برمی‌دارد. شکل نهایی معده شبیه آستین خواهد بود که مواد غذایی کمتری در خود جای می‌دهد.

لاپاراسکوپی اسلیو معده چگونه انجام می‌شود؟

اسلیو معده با روش لاپاراسکوپی با ایجاد چند برش کوچک و با استفاده از ابزار‌های کوچک و یک دوربین برای هدایت جراحی انجام می‌شود. پس از آن که قسمت بزرگی از معده برداشته شد، بخش کوچکی از آن باقی می‌ماند که مری را به روده کوچک متصل می‌کند. چنانچه پزشک تشخیص دهد و بیمار موافق باشد، در جراحی اسلیو معده علاوه بر اسلیو گسترکتومی و کوچک کردن معده، قسمت اول روده کوچک به نام دئودونوم جدا می‌شود و آنزیم‌های صفرا و پانکراس که باعث هضم غذا می‌شوند از مسیر جداگانه‌ای به قسمت انتهایی روده کوچک می‌ریزند. این کار باعث می‌شود که قسمتی از روده کوچک از مسیر عبور غذا حذف شده و جذب غذا کاهش یابد. این جراحی در ایران یکی از جراحی‌های ساده است و اغلب پزشکان ایرانی علاوه بر تبحری که در انجام این جراحی دارند، از سال‌های پیش مشغول آموزش به پزشکان کشورهای همسایه بوده‌اند.

چه کسانی کاندید جراحی اسلیو معده هستند؟

اگرچه جراحی اسلیو معده در جهان از سایر روش‌ها پرطرفدارتر است، ولی پزشکان با توجه ویژگی‌های فردی، بیماری‌های زمینه‌ای و سبک زندگی فرد، همچنین با توجه به آزمایش‌ها و بررسی‌ها، مناسب‌ترین روش جراحی را به او پیشنهاد می‌کنند. اکنون ببینیم از نظر پزشکان، چه کسانی بیشتر کاندید اسلیو معده هستند:

  • کسانی که شاخص توده بدنی(BMI) آن‌ها بالاتر از 40 باشد
  • کسانی که مبتلا به چاقی گلابی شکل باشند
  • کسانی که دیابت نوع 2 ندارند و این بیماری در آنان ارثی نیست
  • کسانی که در طول روز ریزه‌خواری نمی‌کنند و در یک وعده حجم بالای غذا مصرف می‌کنند
  • کسانی که به رفلاکس شدید معده مبتلا نیستند

مزایای درمانی چاقی با اسلیو معده

همانطور که گفتیم، اسلیو معده روشی پرطرفدار در درمان چاقی است و علت آن، عوارض کمتر و مزایای بیشتر نسبت به سایر روش‌های درمانی است.

  • عدم جذب مازاد مواد غذایی سبب کاهش چشمگیر وزن می‌شود
  • فرد نسبت به سایر روش‌های درمان چاقی حجم غذای بیشتری مصرف می‌کند
  • عملکرد معده تغییر نمی‌کند زیرا آناتومی اصلی آن حفظ می‌شود
  • به دلیل انجام جراحی به روش لاپاراسکوپی، درد بیمار کمتر و بهبود او سریع‌تر است
  • اسلیو معده یک جراحی ساده است و چنانچه بیمار در سال‌های بعد نیاز به انجام آندوسکوپی یا اقدامات درمانی داشته باشد، این کار به سادگی انجام می‌شود
  • اشتها و احساس گرسنگی کاهش می‌یابد و فرد با گرسنگی طولانی و آزاردهنده مواجه نیست
  • اسلیو معده در ایران یک جراحی عادی است که ظرف یک ساعت انجام می‌شود
  • روده در مسیر گوارش حفظ می‌شود و باقی می‌ماند
  • به دلیل حفظ روده، فرد با مشکلات گوارشی ناشی از نبود روده مواجه نمی‌شود
  • جسم خارجی در بدن به جا نمی‌ماند
  • دستیابی به وزن مناسب ظرف 18 ماه رخ می‌دهد و بیمار با آسیب‌های کاهش ناگهانی وزن مواجه نمی‌شود
  • بهبود فرد سریع است

آمادگی لازم پیش از اسلیو معده

بیمار قرار است با اسلیو معده برای همیشه از چاقی رهایی یابد و تا سال‌ها درگیر رژیم‌های غذایی بی‌نتیجه نباشد. برای این تغییر به آمادگی‌هایی نیاز دارد که توسط تیم مشاوران به اطلاع او می‌رسد. این آمادگی‌ها برای بهبود فرایند کاهش وزن و به حداقل رساندن آسیب‌های جسمی و روانی پس از اسلیو معده اهمیت دارند.

  • مشورت با روانشناس، متخصص تغدیه، متخصص زیبایی و متخصص پزشکی ورزشی
  • رعایت برنامه غذایی مخصوص به دستور پزشک و دو هفته پیش از انجام جراحی به منظور آسان شدن جراحی و آسان شدن کاهش وزن پس از عمل

دانستنی‌های اسلیو معده

یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های زندگی چشیدن طعم خوراکی‌های مختلف است. کاندیدهای جراحی لاغری نگران از دست رفتن این لذت غریزی نباشند. با اسلیو معده، اشتهای فرد کاهش می‌یابد ولی کیفیت لذت بردن از خوراکی‌های متنوع تغییر نمی‌کند. تنها به دلیل حذف بخشی از معده است که وظیفه ترشح هورمون اشتها یا گرلین را برعهده دارد، فرد با خوردن غذای کم، احساس سیری می‌کند.

کاهش وزن، افزایش سلامت روان

چاقی مادر بیماری‌ها است. نه تنها جسم، بلکه روان نیز از چاقی بیمار می‌شود. افسردگی، اضطراب، پرخوری عصبی و اختلال جذب مواد مغذی برخی از مشکلاتی است که روان آسیب دیده یک فرد چاق به آن دچار می‌شود. اعتماد به نفس حضور در مجامع عمومی، اعتماد به نفس در اظهار نظر و بازگشت احساس زیبایی مهم‌ترین اثرات کاهش وزن و ثبات آن بر روان است. در پژوهشی که در دانشگاه الزهرای تهران انجام شده است، کاهش وزن با اسلیو معده با کنترل و مهار افسردگی و اضطراب ارتباط مستقیم دارد.

اسلیو معده، راحت و در دسترس

همانطور که گفتیم، اسلیو معده برای درمان چاقی مفرط یک روش درمانی پذیرفته شده و پرطرفدار است. این روش درمانی در طی چند دهه از مرحله آزمون و خطا عبور کرده و به نتایج باثبات رسیده است. انجام این جراحی با روش کم‌تهاجمی یا لاپاراسکوپی که غالبا در ایران انجام می‌شود، بدون ضریب خطا است. در این عمل بخشی از معده حذف می‌شود تا مازاد مواد غذایی دریافت و جذب نشود و اشتهای فرد کاهش یابد. بهبود سریع، کمترین تغییر در دستگاه گوارش، عدم تغییر عملکرد معده و عوارض کم و قابل کنترل مزایای ترغیب‌کننده برای انتخاب اسلیو معده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهپویان
[gravityform id="2"]
×